در حال بارگذاری ...
به کارگردانی گروه بازیگران

«پنج ثانیه برف» در گرگان به روی صحنه رفت

نمایش  «پنج ثانیه برف» به نویسندگی عباس جمالی و کارگردانی گروه بازیگران و با هدایت رضا پورتراب زاده در گرگان به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گلستان، نمایش  «پنج ثانیه برف» به نویسندگی عباس جمالی و کارگردانی گروه بازیگران و با هدایت رضا پورتراب زاده، تولید شده در کارگاه تئاتر یسنامهر گروه تئاتر آوار از 7 تا 11 مهرماه 1400 در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی به روی صحنه رفت.

کارگاه تئاتر یسنامهر پیشتر در هفته گذشته نمایش «اژدهاک» به کارگردانی محمد اسلامی را به روی صحنه داشت و در هفته آینده نیز نمایش «فصل شکار بادبادک‌ها» به کارگردانی فائزه نوآبادی را روی صحنه خواهد برد.

رضا پورتراب زاده سرپرست کارگاه تئاتر یسنامهر که تهیه کنندگی و مشاوره این آثار را بر عهده دارد در این خصوص گفت:پس از مدت‌ها تعطیلی تئاتر در شهرستان‌ها و دلتنگی‌های فراوان برای حضور در صحنه،کارگاه تئاتر یسنامهر تصمیم به برگزاری رپرتواری گرفت که در قالب آن سه نمایش به اجرای عمومی درآیند. نمایش «پنج ثانیه برف» به نویسندگی عباس جمالی،دومین نمایش این سری از رپرتوار‌های کارگاه تئاتر یسنامهر است که به کارگردانی گروهی خود بازیگران به سرپرستی رضا پورتراب زاده به روی صحنه سالن نگاه مجموعه تالار فخرالدین اسعد گرگانی می‌رود.«پنج ثانیه برف» داستان زندگی یک مرد و پنج زن را روایت می‌کند که در کشاکش مشکلات اجتماعی و فرهنگی در شهر تهران روزگار می‌گذرانند و در نهایت اثر مخاطب را با تراژدی اصلی روبرو می‌کند. این اثر حاصل تلاش نسل جدید تئاتر استان گلستان و بعد از پروسه آموزشی چند ساله به روی صحنه رفته است. امید است هرچه زودتر تماشاگران به سالن‌های تئاتر بازگردند و چراغ تئاتر همچون گذشته روشن و روشن‌تر شود.

زهرا محمد نیا،فائزه نوآبادی،مبینا زحمتکش،هدیه کاشفی،بهار کمالی و رضا حاجی حسینی به عنوان بازیگر در این اثر ایفای نقش کرده‌اند.

دیگر عوامل نمایش «پنج ثانیه برف» عبارتند از:سرپرست گروه،تهیه کننده و مشاور کارگردان:رضا پورتراب زاده،دستیار کارگردان و ساخت افکت‌های صوتی:کیان محسنی مفیدی،دستیاران صحنه:محمد اسلامی،طاها فرزبود،حسین جهان افروز،طراح صحنه و نور و تبلیغات:رضا پورتراب زاده،هماهنگی گیشه:مانلی گلدسته،اجرای نور:محمد شریعتی،ساخت دکور:محمدرضا نازویی،عکاس:معید مرگان پور،باران انوری،تصویربردار و تدوین:معید مرگان پور و با سپس فراوان از گروه تئاتر آوار.

نمایش «پنج ثانیه برف» از ۷ تا ۱۱ مهرماه ۱۴۰۰ در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی به روی صحنه رفت.




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری
یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری

تئاتر گلستان_حسین ضمیری؛ نمایش 《بی هوده》کاری از یاسین رضوانی اثر برگزیده چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه ۱۴۰۲ در گرگان روی صحنه رفت. زندگی یک جریان سیال و یک واقعیت غیر قابل انکار است. ...

|

نظرات کاربران