در حال بارگذاری ...
به کارگردانی رعنا زیادلو و فاطمه برومند

«مضحکه ی شبیه قتل» در گرگان به روی صحنه رفت

نمایش  «مضحکه ی شبیه قتل» به نویسندگی حسین کیانی و کارگردانی رعنا زیادلو و فاطمه برومند تولید شده در گروه تئاتر آوار به تهیه کنندگی سید محمدهادی موسوی رکنی در گرگان به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در گلستان، نمایش  «مضحکه ی شبیه قتل» به نویسندگی حسین کیانی و کارگردانی رعنا زیادلو و فاطمه برومند تولید شده در گروه تئاتر آوار به تهیه کنندگی سید محمدهادی موسوی رکنی از 24 تا 30 مهرماه 1400 ساعت 18:30 در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهر گرگان به روی صحنه رفت. 

در خلاصه داستان این نمایش آمده است:

ناصرالدین‌شاه ترور شده و در بلبشوی پس از مرگش، دو بیوه او تصمیم به برگزاری دو نوع مراسم برای مرگش می‌گیرند. یکی می‌خواهد مراسم عزا برای شاه راه بیندازد و دیگری قصد دارد مضحکه‌ای برای او به پا کند.

رعنا زیادلو و فاطمه برومند کارگردان‌های نمایش «مضحکه ی شبیه قتل» در مورد این اثر اینطور توضیح دادند: «مضحکه ی شبیه قتل»... این داستان واقعیست...مضحکه ی شبیه قتل فقط یک نمایش نبود...بعد از ۶ ماه تمرین...سوم اسفندماه 1398 با شور و ذوق و هیجان اولین اجرا شروع شد... پر از انگیزه، پر از انرژی، پر از مخاطب... فقط یک عاملِ غیر منتظره جهانی میتوانست کار را متوقف کند... و کرونا... سوم اسفند ۹۸ با ناامیدی، خستگی، بُهت و بغض تمام شد... روند این دو سال برای همه ما در زندگیِ واقعی هم تبدیل شد به یک مضحکه ی واقعی...هر لحظه، هر ماه، تاریخِ جدید اجرا و هر بار مضحکه ی مُضحک کرونا... حالا دو سال گذشت.... این دوسال تلخ گذشت.... صبر ، صبر ، صبر... گذشت، گذشت، گذشت...۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰، بعد از گذشت تقریبا ۲ سال، بهترین لحظه ی همه ی گروه روی صحنه رفتن با نمایش مضحکه بود... با امید و انگیزه شروع کردیم، هرشبی که میگذشت لحظه به لحظه حالمان بهتر و بهتر میشد... لحظه به لحظه خنده هایمان واقعی تر میشد...

لحظه به لحظه حسِ خوبمان بیشتر میشد.... و حالا فهمیدیم اگرچه این ۲ سال سخت گذشت... اما بهترین خاطرات را از «مضحکه ی شبیه قتل» برایمان ساخت... استقبال بی‌نظیر مردم لحظه به لحظه بیشتر به ما ثابت کرد که حتما الان زمانِ مناسبی بود برای اجراهای مان... ممنونم از آنهایی که حمایتمان کردند... ممنونیم که به ما انرژی دادند... ممنونیم که به تئاتر اهمیت دادند... و اما... پایانِ خوشِ «مضحکه شبیه قتل» در مهرماه ۱۴۰۰

یاسین رضوانی، آسا خلیقی، رضا حاجی حسینی، زهرا محمدنیا، رعنا زیادلو، پارسا حسینی، سهراب عقیلی و نازنین کسرایی در این اثر نمایشی به عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداخته اند. 

دیگر عوامل نمایش «مضحکه ی شبیه قتل» عبارتند از: مشاور کارگردان: رضا پورتراب زاده، نوازنده کمانچه: مبین پورعنایتی نوازنده تار: محمدامین جانعلی نژاد، نوازنده تمبک: هستی حافظ، نوازنده دایره و دهل: آرزو مهاجر، دستیار اول کارگردان: سحر خسروی، دستیار دوم کارگردان: محسن قربانی، نیکتا فکاری، منشی صحنه:  سحر خسروی، طراح نور و صحنه:  رضا پورتراب زاده، طراح لباس: سیدمحمدهادی موسوی رکنی، ساخت تیزر: محمدحسین صفایی، گوینده تیزر: پورنیک کاوش اجرای دکور: رضا نازویی، عکاس: معید مرگان پور، فیلمبردار: معید مرگان پور، گریم: مهدیه محمدی، طراح پوستر و بروشور: رضا پورتراب زاده. 

نمایش «مضحکه ی شبیه قتل» از 24 تا 30 مهرماه 1400 ساعت 18:30 در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهر گرگان به روی صحنه رفت. 




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری
یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری

تئاتر گلستان_حسین ضمیری؛ نمایش 《بی هوده》کاری از یاسین رضوانی اثر برگزیده چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه ۱۴۰۲ در گرگان روی صحنه رفت. زندگی یک جریان سیال و یک واقعیت غیر قابل انکار است. ...

|

نظرات کاربران