در حال بارگذاری ...
با حضور معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

نخستین جلسه هم‌اندیشی و بررسی شیوه‌نامه تحول نمایش در استان گلستان برگزار شد

اولین نشست هم‌اندیشی و بررسی شیوه نامه تحول نمایش استان گلستان با حضور رضا یازرلو معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نخستین نشست هم اندیشی و بررسی شیوه نامه تحول نمایش در استان گلستان ظهر روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ با حضور معاون هنری، کارشناس تئاتر، هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی و اعضای شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر گلستان در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار شد.

رضا یازرلو معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن تقدیر از حاضرین به جهت قبول دعوت درباره این شیوه نامه گفت: «در بهمن ۱۴۰۱ دکتر رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان دستور تهیه پیش‌نویسی برای رسیدن به سند تحول هنرهای نمایشی در استان را صادر کردند و ما با تکیه بر داده هایی که از نشست‌های آسیب شناسی در سال‌های گذشته داشتیم این شیوه نامه را تهیه کردیم که قطعا کم و کاستی هایی دارد که باید طی چندین جلسه بررسی و اصلاح شود.»

یازرلو در ادامه اشاره کرد: «همه کسانی که در هنرهای نمایشی استان تاثیرگذار است از قبیل انجمن نمایش، شورای نظارت و ارزشیابی، دانشگاه ها، آموزشگاه ها، موسسات، گروه‌های ثبتی و غیرثبتی و هنرمندان مستقل باید در این مسیر همراه شوند تا از دانش و تجربه ی همه‌ی این بخش ها جهت تهیه‌ی نقشه راه و سند تحول بهره گیری شود.»

مهدی صمدی رئیس انجمن هنرهای نمایشی گلستان درباره تهیه سند تحول گفت: «جهت ایجاد تحول در هنرهای نمایشی نیازمند به منابع مالی، منابع انسانی، نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری، توانمندی ها و اختیاراتی میباشد که به شکل تجمیع شده در اختیار هیچ مرجعی نیست و به طور مثال اداره آموزش و پرورش از نظر سخت افزاری دارای امکاناتی مثل سالن های نمایش است اما منابع مالی در بخشهای مختلفی مثل شهرداری، اداره اوقاف، سازمان تبلیغات و ...  موجود است. از طرفی انجمن نمایش نیروی انسانی متخصص را در اختیار دارد اما منابع مالی ندارد و نیازهای مختلف در اختیار بخشهای متفاوتی قرار دارد و تن‌ها راه رسیدن به تحول این است که اداره کل به عنوان متولی اصلی هنر در پیشانی این حرکت قرار بگیرد و تمامی بخش ها با تمام اختیاراتشان در این مسیر همراه شوند.»

الله قلی نظری عضو هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی در این باره گفت: «در درجه ی اول باید در سطح ملی باور مسئولین عالی رتبه ی کشور متحول شود. باید به اهمیت هنرهای نمایشی پی ببرند. تئاتر مظلوم واقع شده است و دور از توجه قرار دارد . در این سال‌ها در کل کشور در زمینه ی نمایش پسرفت داشته ایم و این بخش نیاز به حمایتهای مستقیم مدیران اجرایی کشور دارد.»

مجتبی طالبی عضو شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر گفت:  «متنی که در اختیار ما قرار گرفته است سند تحول نیست و خوش بینانه میتوان آن را مقدمه ای برای تهیه سند تحول در نظر گرفت. در سند باید هدف گذاری زمانبندی شده ی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعیین گردد. در بخش نقاط قوت و ضعف باید به راهکارها هم اشاره شود. جای تمرکز محتوایی و همچنین مسائل و مشکلات شهرستانها نیز خالیست.»




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت
به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نمایش «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر با بازنویسی، طراحی و کارگردانی فرشید مصدق از ۲ تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی روی صحنه رفت.

|

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان به دبیری سید مهدی صمدی از ۲۹ آبانماه تا ۲ آذرماه در دو بخش صحنه ای و خیابانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و نهایتا ۵ اثر از گلستان به جشنواره تئاتر مناطق معرفی شدند.

|

نظرات کاربران