در حال بارگذاری ...
همزمان با شب‌های عزاداری امام حسین(ع)

11 اثر نمایشی در تکیه هنرمندان گرگان اجرا شد

همزمان با شب‌های عزاداری سید و سالار شهیدان حسین بن علی (ع)، ۱۱ اثر نمایشی طی ده شب در تکیه هنرمندان گرگان واقع در خانه تاریخی کبیر اجرا شد.

به گزارش تئاتر گلستان، این آثار نمایشی که هفت اثر از میانشان برای نخستین بار اجرا می‌شد به همت واحد نمایش حوزه هنری استان گلستان تولیدشده و همانند سال‌های قبل با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

بر اساس این گزارش، نمایش‌های «غریبه» نوشته بهمن ولیان، «دست‌های کوچک» نوشته صمد رحیمی، «طبال» نوشته بهمن ولیان، «تعزیه» به کارگردانی علی سهرابیان،«خولی» به کارگردانی احمد شاهرخ،«آن‌سوی رؤیا» به کارگردانی امید ابراهیمی، «نقل سرخ» به کارگردانی سید مهدی صمدی، «نشانه» به نویسندگی بهمن ولیان، «مجلس شمر کشی» و «عطف به سبز» به کارگردانی صمد رحیمی، و نمایش رادیویی «آنجا که زمان متوقف شد» به نویسندگی و کارگردانی مجتبی طالبی (کاری از واحد صدای سازمان صداوسیمای مرکز گلستان) در این ده شب برای عموم اجرا شد.

لازم به یادآوری است، تکیه هنرمندان گرگان که در نوع خود یکی از تکیه‌های کم‌نظیر و حتی شاید بی‌نظیر در سطح کشور باشد امسال برای هشتمین سال پیاپی میزبان اجرای آثار نمایشی با موضوع عاشورا و شهادت امام حسین(ع) بود.

در این شب‌ها مسئولان بلندپایه استانی همچون؛ استاندار گلستان، جمعی از مدیران کل ادارات، رئیس و اعضای شورای شهر گرگان، هنرمندان رشته‌های مختلف و... به تماشای این نمایش‌ها نشستند.




مطالب مرتبط

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

نگاهی به سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان به دبیری سید مهدی صمدی از ۲۹ آبانماه تا ۲ آذرماه در دو بخش صحنه ای و خیابانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و نهایتا ۵ اثر از گلستان به جشنواره تئاتر مناطق معرفی شدند.

|

به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت
به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نمایش «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر با بازنویسی، طراحی و کارگردانی فرشید مصدق از ۲ تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی روی صحنه رفت.

|

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استان گلستان، پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و با نظر هیئت داوران و بدون اولویت؛ نمایش های «بی هوده» از گرگان، «پینو» از علی آباد کتول و «کیلومتر ۹۴۴» از گرگان در بخش صحنه‌ای و نمایش های «میم» از بندرگز و ...

|

نظرات کاربران